the chronicles of narnia: prince caspian

Äntligen fick jag sett andra filmen om Narnia. Jag älskade verkligen den tecknade filmen som kom 1979. Jag har sett den otaliga gånger och även köpt den på dvd. Därför var det självklart att se Narnia när den kom 2005 som spelfilm. Den första filmen tycker jag otroligt mycket om (även om den inte slår den tecknade). Den andra filmen om prins Caspian har jag velat se länge men det har inte blivit av, men nu så.
Den handlar om syskonen, Peter, Susan, Edmond och Lucy som återigen hamnar i Narnia, denna gång är ingenting som det var tidigare och de får hjälpa Narnianerna att ta tillbaka det som en gång var deras och hjälpa prins Caspian till tronen.


Jag tyckte The Chronicles of Narnia: Prince Caspian var bra, snyggt gjord, bra story, en bra familjefilm. Lagom mycket att tänka på en söndag med lite smått huvudvärk vid tinningarna. Jag gillade den och vill absolut se nästa som beräknas komma i december 2010.
Jag är också otroligt sugen på att köpa och läsa böckerna.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback