daybreakers och kick-ass

Igår kikade vi på film. Vi började med att se Daybreakers till maten. Året är 2019 och en smitta har gjort näst intill alla människor till vampyrer. Tillgången på blod börjar nu att sina och ett stort företag planerar en lösning på deras överlevnad. Samtidigt så jobbar en forskare på att hitta en blodersättning för att skona människan. Då träffar han på en man som lyckats gå från vampyr till människa.



Jag gillar vampyrer och andra övernaturliga ting och denna film är inget undantag. Risken finns alltid med sådana här filmer att det hela blir lite töntigt men denna är trovärdig. Snyggt gjord, bra story och bra skådespelare (bl.a Willem Dafoe, Sam Neil och Ethan Hawke). Gillar man vampyrer så tycker jag man ska se denna film.



Film två blev Kick-Ass. En film vi faktiskt fick upp ögonen för efter ett avsnitt av Enterainment Now, innan hade vi trott att detta var en ungdomsfilm vilken den nog inte ska klassas som. Den handlar om Dave Lizewski en osynlig kille på High School vars största intresse är serier. Han funderar över varför ingen egentligen försökt bli superhjälte och bestämmer sig för att ge det ett försök. Han upptäcker senare att han faktiskt inte är helt ensam.



Denna film är ok men ingen superfilm på något sätt. Den innehåller ingredienserna humor, action, effekter och brottsbekämpning. Filmen är en ganska kul story som känns lite annorlunda mot de vanliga superhjältsfilmer man ser. Denna har dessutom fått jättekritik världen över då en av rollerna spelas av en 13-årig flicka som både säger och gör saker ett barn absolut inte borde, jag tycker det är en rolig och udde grej i filmen.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback