orphan

Idag har det varit en riktigt underbar vårdag och det blev en stund i solen i alla fall. Vi åkte och tog en kaffe i solen hos Kicki, sköönt att kunna sitta ute i en tunnare tröja. När vi kom hem så tog jag tag i Final Fantasy XIII, det var snart en månad sedan så det var på tiden jag fick ett par timmars spel. Lika kul som sist jag spelade. Till middag blev det pasta och korvgryta.. och film.
Idag såg vi en film som heter Orphan. Den handlar om ett gift par, Kate och John, med två barn. Kate är nykter sedan ett år tillbaka och de försöker att lappa ihop sitt äktenskap. Efter att ha försökt att få ett tredje barn som slutade i missfall så bestämmer dom sig för att adoptera. De faller för en nioårig rysk flicka vid namn Esther. Deras son Daniel är skeptisk till flickan men deras dövstumma dotter Max verkar komma bra överens med Esther. Efter ett tag börjar Kate känna att Esther manipulerar familjen och börjar misstänka att allt inte står rätt till. John lyssnar inte alls på Kate utan börjar tro att det är hon som inte mår helt bra. Kate kontaktar barnhemmet och de försöker tillsammans reda ut vart Esther egentligen kommer ifrån.



Detta är en film i kategorin skräck/thriller och den är verkligen läskig. Isabelle Fuhrman är helt fantastisk i rollen som nioåriga Esther. Filmen bygger upp en riktig stämmning och jag sitter på helspänn hela filmen igenom. Filmen är super, jag gillar den verkligen och då mycket på grund av en oväntad twist.. Tummen upp för den här!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Usch. Den här filmen är riktigt ruggig! :D Man blev allt lite förvånad på slutet. Det är när man ser sådana här filmer som man bestämmer sig för att aldrig i livet adoptera ett barn! Hehe...

2010-04-12 @ 19:34:30
Postat av: veronica

Ja, några adoptivbarn tänker man inte på just nu ;) Haha

2010-04-12 @ 21:06:19
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Sara

Den filmen såg jag för någon/några månader sedan. Satt hemma själv på kvällen, vågade knappt gå ut ur vardagsrummet. Fick sitta och lugna mig lite, var ju kolsvart både ute och i hela lägenheten. Så skulle hundarna rastas också. Pain!



SV: Tror glassen kommer vara utmärkt när det hettar till ordentligt i sommar :)

2010-04-13 @ 18:24:34
URL: http://milktonium.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback