seriemördare

Idag har jag inhandlat 3 stycken nya böcker. Det blev "Jack Uppskäraren: kriminalfall och legend" av Glenn Lauritz Andersson, "Två nötcreme och en moviebox" av Filip Hammar, Fredrik Wikingsson och den jag tänkte nämna lite mer "Seriemördare: hur blev de sådana monster?" av Charlotte Greig.

Jag har bara hunnit läsa de två första kapitlen ur den sistnämnda boken och den är oerhört fängslande, men varför? Varför är det så intressant med historier om seriemördare och andra brottslingar, jag vet ju att jag inte är ensam om att tycka detta.
Man läser om dessa fasansfulla människor och de hemska saker dom gjort och man kan inte sluta. Man känner hat, illamående, avsky och samtidigt fascination.  Men varför?




/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback