resident evil: afterlife

Idag kikade vi Resident Evil: Afterlife som är den fjärde i raden. Filmen är för dig som inte vet baserad på ett tv-spel. I filmerna får vi följa Alice som försöker bekämpa T-viruset skapat av Umbrella Corporation. I den här filmen fortsätter Alice att leta efter överlevande och leds till Los Angeles där hon möter nya utmaningar.

Jag är förvånad, på ett positivt sätt. Jag har fått höra att detta är den absolut sämsta i serien och att den är långt ifrån de 3 tidigare filmerna. Jag gillar dock Milla Jovovic och Resident Evil och tycker inte denna är sämre på något sätt. Det kanske är lite mycket "Matrix"effekter men det gör inte så mycket. Det är fortfarande zombies, läskiga hundar, actionscener och många vapen. Mycket bättre än förväntad!

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback