jennifers body och i love you beth cooper

Idag har jag sett filmen Jennifers Body. Den handlar om den populära highschool-tjejen Jennifer (Megan Fox) och hennes bästa vän Needy (Amanda Seyfried) som är den blyga tjejen i skolan. De åker en kväll till en bar för att lyssna på ett rock-band när en brand bryter ut. Jennifer blir bortförd av bandet och återkommer senare under kvällen till Needy till synes rejält misshandlad. En efter en börjar deras manliga skolkamrater hittas mördade en efter en. Needy börjar misstänka Jennifer och försöker deperat att hitta ett sätt att stoppa henne.
Enligt min mening var filmen helt ok, den fick mig att hoppa till ibland och var allt lite småläskig. Ingen storfilm och inget måste att se men helt ok.



Intressant är att denna filmen har två posters och den ena är riktigt lik True Blood's, ett sammanträffande?
  


Jag har också sett I love you Beth Cooper med Hayden Panettiere och Paul Rust i huvudrollerna. Det handlar om en skolans nörd som håller avskedstalet när de alla ska gå ur High School. Han deklarar då sin kärlek till Beth Cooper, skolans populäraste tjej. Dröm om hans förvåning när hon dyker upp med två tjejkompisar vid hans hus på kvällen. Tjejerna tar med de två killkompisarna på en natt dom aldrig kommer att glömma. Efter sig har de också Beth's pojkvän som är utom sig av ilska.
Detta är en typisk high school film som egentligen inte är så mycket att ha. Duger bra till att slökolla på när man inte har så mycket annat för sig.



/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback