wargames

Idag såg vi en gammal film från 1983. Den heter WarGames och handlar om en ung datahacker kopplar av misstag upp sig mot en topphemlig superdator som har kontroll över USA's kärnvapen. Den utmanar honom på ett spel mellan USA och Ryssland och han börjar, helt omedveten om det, starta nedräkningen till 3:e världskriget. Kan han övertyga datorn om att han ville bara ville spela ett spel, kommer han lyckas stoppa datorn i tid?



Sist jag såg denna tyckte jag den var riktigt bra, men den känns bara helt ok nu. Antagligen är den lite för gammal. Det är otroligt kul att se alla gamla datamanicker och Matthew Broderick i hans tidiga karriär (hans andra film). Filmen har ändå en helt ok story och jag kände hela tiden att jag i alla fall ville se klart filmen.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback