case 39 och the triangle

Idag blev det mer film. Först såg vi Triangle som handlar om en grupp människor som under en segeltur hamnar i ett plötsligt oväder. De tvingas då söka skydd ombord ett kryssningsskepp. Skeppet verkar vara helt ödelagt men trots det börjar oväntade händelser, händelser som tyder på att de kanske inte är ensamma trots allt. Denna film var riktigt konstig, vet inte riktigt om den var bra eller inte. Man är liksom inte riktigt nöjd med de svar man får i filmen, man vill veta mer. I huvudrollen syns Melissa George, som för mig är mest känd från Grey's Anatomy och Alias.


Efter filmen gick vi och handlade mat. Ja, faktiskt gick vi och handlade, det brukar alltid bli bil trots att det inte tar mer än 5 minuter att gå. Satans kallt var det men det kändes skönt när vi kom hem. Idag blev det en fräsch tonfisksallad med ris. Kändes lagom nyttigt. Jag försökte hålla mig till citron över men det blev allt lite Rhode Island-dressing med, det är ju så gott.

 
Efter maten såg vi Case 39. Den handlar om en socialarbetare (Renée Zellweger) som får ett fall om barnmisshandel på sitt skrivbord. Hon känner på sig att allt inte står helt rätt till och hjälper flickan. Men filmen tar en vändning när det visar sig att allt inte är riktigt som man trott.
Den här filmen gillade jag trots att jag inte är överförtjust i Zellweger. Handlingen och de andra skådisarna väger absolut upp och det är en riktigt rysare. Bra film!


/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

För mig var det faktiskt första gången jag åt Fattiga riddare men det var supergott. Perfekt helgfrukost :)

2010-01-25 @ 07:29:00
URL: http://milktonium.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback