couples retreat och blood creek

Igår blev det två filmer sedda. Sedan innan hade vi bestämt att se Couples Retreat. En lättsam film som bjöd på roligheter och bra skådespelare.  Jag gillar ju verkligen Kristen Bell sedan Veronica Mars och Kristin Davis från Sex and the City. Det är dessutom alltid kul att se vår svenska stjärna Malin Åkerman och Vince Vaughn bjuder alltid på ett skratt. Filmen är absolut sevärd.


Efter det såg vi filmen Blood Creek. Denna hade jag inte hört något om innan jag såg den. Det är en skräckthriller som handlar om två bröder. Den äldre försvinner efter en campingtur och är borta två år. Han antas vara död men dyker sedan upp och ber sin bror om hjälp. Han tar med honom till ett hus där allt inte står rätt till. Väl tillbaka där den äldre brodern hållts fånga under de två åren utsätts dom för ett riktigt test. Den äldre brodern spelas av Dominic Purcell från bla Prison Break och den yngre brodern spelas av Henry Cavill som tidigare setts i bla The Tudors. (Konstigt nog heter filmen Town Creek på imdb..?)


/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback