semesterbilder

Nu tänkte jag bjuda på lite information om vår tripp och några små bilder. Till att börja med så var vi ett stort resesällskap på 14 personer som till stor del bestod av sambons familj och vänner till dom. På dagarna blev det inte så mycket gjort. Det var stranden som gällde.
På torsdagen tog vi oss dock ut på en liten tur. Jag, sambon och hans syster. Lilla öturen hette den, det började med en tur till Las Palmas, sedan vidare till bergen där vi fick se gamla grottboningar samt äta en god tapaslunch.
På kvällarna blev det lite strosande och sedan god mat. Jag åt mycket fisk, det blev både grillad tonfiskfilé och grillad svärdfiskfilé för första gången, smaskens.
Shoppingen var sisådär, vid strandpromenaden fanns det en del butiker men i dom stora köpcentren var det lite för mycket "tjöt". Jag vill kika i min egen takt på det jag själv vill och slippa dividera om pris.
Här kommer ett axplock av semestern.


utsikten från vår hotellbalkong, det var verkligen hotell åt alla håll och kanter


taget på väg ner till stranden (ca 5 minuters väg från hotellet)


man kunde på sina håll se riktiga sanddynor som påminde om att vi inte var allt för långt från afrikas kust


en sandskulptur gjord av en riktigt duktig skotte, han var dock inte riktigt nöjd själv..


ytterliggare en skulptur gjord av samma kille


utsikt uppifrån bergen, på väg mot grottorna


smaskiga drinkar fanns det i regnbågens alla färger


jag och älsklingen vår sista kväll
Då gav vi oss iväg ensamma med siktet styrt mot två tapasrestauranger som var rekommenderade, då båda två var fullbokade så blev det i stället en låång promenad och vi hamnade på strandpromenaden ändå. Sällskap och mat var dock toppen så jag ska inte klaga.

Längtar redan till värmen och nästa tripp, återstår att se när och vart det blir.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback