after life

Idag har jag legat och sovit på soffan större delen av kvällen. Vi var hemma vid fem ungefär och vid sex somnade jag till. Klockan åtta vaknade jag av att Micke börjat med maten. Jag gick upp och hjälpte honom och satte i mig två smaskiga kycklingfaijtas. Attans bara att jag sovit två timmar för jag får så sjukt svårt att somna när det är sovdags sedan.
Till maten kikade vi på After Life, en film med Liam Neeson, Christina Ricci och Justin Long. Filmen handlar om Anna som efter en bilolycka vaknar upp på den lokala begravningsbyrå där hennes kropp förbereds för hennes begravning. Hon känner sig förvirrad, rädd och väldigt levande och har svårt att tro att hon är död trots begravningsentrepenörens ord om att hon är på väg över till andra sidan. Eliot övertalar henne att han kan kommunicera med de döda och att han är där för att hjälpa henne. Instängd på begravningsbyrån har hon ingen annan än Eliot och Anna börjar till slut acceptera hennes död. Hennes pojkvän Paul kan dock inte skaka av sig känslan att allt inte står rätt till.

Den här filmen har en bra story, bra skådespelare och är riktigt bra gjord. Man vet inte riktigt vad man ska tro under filmen och precis det gillar jag. Stundvis går det lite kalla kårar längs ryggraden men på det där härliga sättet som man vill känna under en bra film. Den här gillade jag och rekommenderar verkligen dig att se.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback