död snö

Idag vaknade jag till vid åtta av en satans fluga som surrade som aldrig förr. Jag gick upp och försökte jaga rätt på den men utan lycka. Jag passade istället på att stänga sovrumsdörren och somnade om istället. Jag tror vi gick upp vid halv tolv ungefär och då blev det med en gång frukost och lite fika på det.

Nu har vi kikat lite på film. Helt rätt väder när regnet öser ner. Vi såg Död snö som är en norsk nazizombiefilm. Den handlar om åtta vänner som ska tillbringa påsklovet i en stuga i de norska fjällen. Av en man som kommer förbi får de höra att området en gång varit ockuperat av Nazityskland under andra världskriget men att lokalbefolkningen till slut fick nog och jagade upp de i bergen. När de hittar en kista med guld väcks ondskan till liv..

Detta är inte alls min kategori när det kommer till film. Jag kan uppskatta zombiefilmer men är inte mycket för splatterfilmer vilket denna skräckkomedi är. Den har lite komiska inslag och en hel del äckliga scener. Med äckliga menar jag inte att man hoppar till utan vidriga scener. Nej, detta var inte så mycket att ha enligt min mening. Micke uppskattade den dock och jag tror att gillar man genren så är den sevärd.

Nu har det slutat regna men det blir nog en fortsatt lugn dag. Nu ska jag pilla lite med min mobil. Måste rensa ut sms och nummer på den gamla och sortera lite nummer på den nya som blev knas.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback