the a-team

Igår kikade vi på A-Team. Filmen bygger från serien som gick under 80-talet. Jag följde den aldrig direkt utan har sett något avsnitt i efterhand. Jag var nog för liten..
Filmen bygger som sagt från tv-serien och handlar om fyra amerikanska soldater som i Irak blir skickade på ett uppdrag där de ska ta tillbaka sedelpressar för 100$ sedlar. Efter uppdraget blir deras officier dödad i en explosion och sedelpressarna stulna. De fyra blir dömda i militärdomstol och skickas till olika fängelsen. 6 månader senare får de hjälp att fly och har siktet inne på hämnd och att rentvå sina namn.

Detta känns som en typisk "killfilm" och det gillar jag. Jag gillar att ibland se en film med coola actionscener där du inte behöver ägna en tanke åt vad som faktiskt händer. Liam Neeson är ju en kanonbra skådespelare och Bradley Cooper superhet =) Jag har ju som sagt inte så mycke minne av serien men Micke tyckte att man lyckats bra med karaktärerna och han gillade med denna.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback