the ghost writer

Igår efter sen middag började vi kika på filmen The Ghost Writer. Tyvärr somnade jag med en halvtimma kvar men nu har vi tittat klart på den. Filmen handlar om en spökskrivare (Ewan McGregor) som bli ombedd att avsluta den brittiske före detta premiärministerns (Pierce Brosnan) memoarer efter att den tidigare omkommit i en tragisk olycka. Under arbetets gång tycker sig The Ghost se tecken på att Lang är kopplad till CIA. Kan Lang ha samarbetat med USA undersin tid som premiärminister? Och blev The Ghosts företrädare mördad på grund av vad han fick reda på?

Jag gillade absolut den här filmen. Det är en oförutsedd thriller och ljuset gick faktiskt inte upp för oss förrän i slutet. Bra skådespelare i form av Ewan McGregor, Pierce Brosnan och Kim Cattrall, regiserade gjorde ingen mindre än Roman Polanski.
Absolut sevärd film som jag rekommenderar.

Nu ska jag snart ta mig en dusch och om ett par timmar ska vi iväg på kalas hos Mickes kusinbarn som fyller åtta år.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback