the losers & in my sleep

Igår till skräpmaten blev det film. Vi körde på två stycken och hade inte hört om någon av dom innan.
Vi började med The Losers som handlar om en amerikans elitstyrka som blir skickade på uppdrag i Bolivia. Teamet upptäcker på plats att de själva är målet för en fiende de endast känner till vi namnet Max. Teamet antas vara döda och gruppen gör sina egna planer i Bolivia tillsammans med den mystiska Aisha. Tillsammans arbetar dom för att lokalisera och hämnas på Max.


Detta var en actionfilm baserad på en serie skapad av DC Comics. Det är en lättsam film med flera actionscener och upplägget i filmen kändes som en serietidning. Jag gillade den här filmen, det var häftiga scener som var mycket bra gjort. Bra skådespelare och en bra handling. Vill du inte öva hjärncellerna för mycket så se denna.

Andra filmen vi såg hette In My Sleep. Filmen handlar om Marcus som vaknar upp halvnaken på en kyrkogård utan att veta hur han hamnat där. Marcus lider av en sjukdom, parasomnia, som gör att han i sovande tillstånd kan göra saker utan att dagen efter komma ihåg vad han gjort. En morgon vaknar han upp med en blodig kniv vid sin sida och polisen knackandes på dörren. Kort därefter får han veta att någon i hans närhet hittats död ihjälstucken. Kan han ha gjort detta?


Den här filmen började inte så bra. Filmen kändes ganska B, lite som en lågbudgetfilm där man inte gjort något med bilden i efterhand. Inga filter eller effekter. Vi fortsatte dock att titta på den och handlingen vägde upp det övriga. Helt ok skådespelare och intressant story.

Verkar inte som det händer så mycket idag. Micke ska iväg till Mariestad och hjälpa en kompis med sin båt. Det ska vara en killgrej så jag får inte följa med. Ska se om jag orkar ta mig härifrån på egen hand sedan.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback