första intrycket av london

Vi landade halv nio i morse (halv tio svensk tid). Det första vi möts av är en gigantisk flygplats, Heathrow är verkligen sjukt stort. När vi hämtat vårat bagage så står vi mitt på flygplatsen och ser antagligen väldigt förvirrade ut. När vi lyckats hitta tunnelbanan och en biljettlucka så är vi på väg. Det är vår här, grönt och knoppar. Vi har sett körskbärsblom och påskliljor, helt underbart. När vi landade var det 11 grader och det ligger nog någonstans där nu med.
När vi kommer fram ser vi med en gång kontoret men vill börja med att checka in. Vi stöter på världens trevligaste taxi-chaufför som meddelar att det är en bra bit till vårt hotell. Så vi åker taxi och får massa nyttig information om vad man ska tänka på och akta sig för. Under inceckning stoppar han taxametern och kör oss tillbaka och det var faktiskt en bra bit. Kostade 12 pund en väg vilket inte var särskilt farligt.
Framme på kontoret tycker dom inte jag ska sitta här och uggla utan får en liten guide över hur jag kan ta mig runt. Jag kollade läget lite och var tillbaka på kontoret vid ett för lunch. Idag blev det fish n chips with mashed peas och en ljus ale. Det var smaskens!
Sedan iväg på egen hand igen. Nu är jag tillbaka på kontoret och har några påsar och ett par trötta fötter med mig. Jag har tyvärr inte hunnit ta några bilder av vare sig London/Surrey eller shopping ännu men det kommer. Jag har i alla fall köpt en nyckelring, ett par örhängen, ett par ballerina, två par jeansleggins, en tröja och en kortärmad cardigan.
Det känns som det kommer bli en mycket bra tripp.
Förresten, människorna här är verkligen jättetrevliga här! Taxichauffören var toppen och när vi står på perongen för att byta tunnelbana så kommer en man fram och frågar om vi behöver hjälp. Tummen upp!

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det låter som att ni haft det bra i London. Jag förväntar mig foton på ALLT du köpt där borta. Hittade du skoaffären förresten? Schuh..

2010-03-28 @ 20:53:34
URL: http://hanneli.blogspot.com

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback