lördag i london

Nu ligger vi på rummet och väntar på roomservice. Det har varit en lång dag och fötterna är ömma.
Vi kom iväg strax efter tio idag, då började resan enligt min planerade rutt. Vi började med Buckingham Palace som vi inte såg så mycket av, jag har nog aldrig sett så mycket folk på samma gång och det var nog det enda jag såg med. Tror att om man vill se något så ska man se till att det inte är vaktavlösning alternativt komma väldigt långt innan så man hinner få en bra plats. Jag har varit där men det stoppet hade nästan kunnat kvitta. Därefter åkte vi och kikade på Big Ben, Westminster Abbey och Houses of Parliament. Återigen massa folk men det var kul att se Big Ben =)
Efter det begav vi oss till något som heter the Temple Church som självklart var stängt. På väg tillbaka till bussen hittade vi en Twiningsbutik som visade sig vara den första, det blev ett par paket te som inte finns hemma i Sverige.
Nu tog vi buss till Trafalgar Square som var lite häftigt, hur stort som helst.
Sedan väntade lite shopping på Oxford Street, trodde jag. Det var mycket folk, fast det hade jag väntat mig. Jag började ge mig av mot Primark som jag hört skulle vara en riktigt toppenaffär. Det är det, dom har mycket och väldigt låga priser, men... man får räkna med att trängas med halva London i en varm oorganiserad butik där folk slänger saker omkring sig och man får vänta minst en halvtimma både vid provrum och kassa. Nae, tyvärr hade jag inget tålamod utan gick därifrån snabbt.
Det slutade i alla fall med att jag köpte ett par sandaler, en klänning och två pez-figurer (Hello Kitty) i en annan butik. Jag är ganska nöjd men hade hoppats på lite mer. Tror det behövs en stor reskassa och mycket tid. Vi har dock redan pratat om att åka tillbaka för att få en riktig weekend här, gillar verkligen London.

Imorgon är planen som följer;
Tunnelbana till Heathrow för att ställa av våra väskor.
Tower Bridge
Picadilly Circus och British Museum
Harrods (om vi hinner)

ps. Vi börjar bli experter på public transportations! ds.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna - MyShoebox.se

Åh, är du i London, nu blir jag avundsjuk!

2010-03-28 @ 21:13:44
URL: http://myshoebox.se

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback