ny kategori: träning (&vikt)

Jo, jag kör en ny kategori. Detta blir lite utlämnande men det behöver jag kanske för en extra push.

Det hela grundar sig i att jag under mitt dryga år tillsammans med min pojkvän lyckats slänga på mig ganska många kilon. Det blir ju lätt så med mycket film och myskvällar men nu vill jag att dom ska försvinna. 
Jag är inte särskilt lång, 1,60 cm och dessa kilon sätter sig tyvärr på ställen där jag inte vill ha dom. Jag ser nog (förhoppningvis) inte jättestor ut men jag tackar gudarna för att leggings och tunikor/långa tröjor är på modet. Trots det gråter jag stora tårar över alla jeans, fina blusar och toppar jag inte längre kan ha.

Det kan ju inte vara så svårt. Om jag äter nyttigare vilket för mig blir lite åt GI-hållet, dock inte slaviskt så det kan nog smyga sig in ett och annat "fel". På det lite motion i form av crosstrainer/promenader och styrkeövningar så borde det gå!

Som första dag blev det 15 minuter på crosstrainern, 30 situps, 15 smala armhävningar (triceps) och 15 (på vardera ben) utfall. Nu kanske du som sitter och läser tycker att detta inte är någonting men med kondition som en 80-åring och ingen fysisk aktivitet på jag vet inte hur länge är det strongt =) Självklart är målet att jag ska orka mer, gå ner i vikt och bli lite smidigare i kroppen.


(bilden fick bli så här för det ser ut som ett bombnedslag i vårt extrarum just nu)

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Piia

Lycka till! Jag ska starta så fort jag orkar efter förlossningen.

2010-05-25 @ 12:33:18
URL: http://mammavitamin.blogspot.com/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback