robin hood

Andra filmen denna lördag blev Robin Hood som vi tänkt att se länge länge men det har aldrig blivit av. I början av filmen får man se hur Kung Richard dör då den engelska armén är på väg hem från korstågen i Frankrike. Av en slump faller det på bågskytten Robin Longstride och hans vänner att föra hem Kungens krona. När de anländer är det till ett förändrat land. Kung Richards kostsamma krig har gjort landet bankrutt och i hans frånvaro har kungens bror prins John krönts till ny kung. Då folket lider under kung Johns hänsynslösa styre, samtidigt som Englands ärkefiende Frankrike förbereder en invasion, står Robin Longstride mot sin vilja plötsligt i centrum för motståndskampen.

Detta är berättelsen om hur legenden om Robin Hood började. Jag tycker den var helt ok. Jag hade nog förväntat mig lite mer av kombinationen Ridley Scott och Russell Crowe då Gladiator var en riktig superfilm. Det kan vara just därför jag tyckte den var ok och inte mer också, alltså för att jag hade höga förväntningar. Filmen är ju dock självklart bra, jag gillar både Russell Crowe och Cate Blanchett och scenerna är bra. Den är sevärd.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback