iron man 2

I tisdags när jag kom hem så blev det ju som sagt pizza och lite mys. Till maten kikade vi på filmen Iron Man 2 som vi väntat massa på. Återigen ser vi Robert Downey Jr. i rollen som Tony Stark/Iron Man. I denna uppföljare lever Tony sitt liv som rättvisans finansman. Stark är under stark press från regeringen, pressen och allmänheten att dela med sig av sin teknologi till militären, men vägrar då han är rädd att hemligheten bakom Iron Man-teknologin ska hamna i fel händer. Dock så lurar konkurrenten Justin Hammer och ankomsten av Whiplash, en man med en liknande robotrustning. De hotar Tonys goda rykte både som finansmogul och superhjälte.

Jag älskar denna typ av film, alltså filmer baserade på "seriefigurer". Liknande filmer jag gillar är X-Men, Batman, Fantastic 4 och Tomb Raider.
Denna film går ju också hem hos mig. Robert Downey Jr gör rollen som Tony Stark toppen bra och det är härliga actionscener och effekter i filmen. Tyvärr är den såsom många andra uppföljare inte lika bra som den första men absolut sevärd (om man gillar denna typ av film).

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback