längs vättern

Idag tog jag och Micke en riktig tur med bilen. Vi åkte först till Vadstena och kikade på Klosterkyrkan, Klostermuseet och de övriga byggnaderna. En väldigt mysig stad med mycket historia där Heliga Birgitta lät bygga klostret.


Avbild av Heliga Birgitta i kyrkan

Att promenera runt i klosterområdet tog sin lilla tid så vi kikade bara på Vadstena slott utifrån och tar insidan en annan gång.


Efter Vadsstena åkte vi vidare ner till Gränna där det blev polkagrisshopping. Jag köpte sex stycken stänger och Micke lika många. Jag handlade dessutom fruktspån som är så galet gott.


Då får vi se vad morgondagen har framför sig.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback