chain letter

Avslutar kvällen med att skriva lite om filmen vi såg i tisdags. Filmen vi såg var Chain Letter och är en skräckfilm. Vad händer om du får ett kedjebrev du har 24 timmar på dig att skicka annars dör du? De flesta deletar det men de räknar då inte med att faktiskt dö. Det är vad som händer med tonåringarna i den här filmen som väljer just det alternativet.

Jag tyckte inte denna film var särskilt bra. Det är lite en blandning av Urban Legends och Saw, fast inte riktigt lika vidrig som Saw-filmerna. Jag tyckte dock det var lite för mycket blod/splatter. Emellanåt fick jag den där skräckfilmskänslan jag är ute efter, den där spänningen i magen och man vet att något ska hända men hoppar ändå till. Jag är dock mycket mer för thrillers och inte så mycket horror så ingen höjdarfilm.

Nu ska jag bläddra lite i Cosmopolitan och sedan sova.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback