dinner for schmucks

Den andra filmen vi såg igår var Dinner for Schmucks. Dinner for Schmucks är en komedi med Paul Rudd och Steve Carell. Paul spelar Tim som är väldigt karriärsinriktad och har nu chansen till en befodran på jobbet. Ett av kraven är att han ska hitta en idiot och ta med på en traditionell middag som hans kollegor i sin tur kan skratta åt. Tim låter sin flickvän övertala honom om att tacka nej till middagen men det varar bara till Tim stöter på Barry (Steve Carell). Barry är en knasig typ som är lätt irriterande och samlar på döda möss. Barry nästlar sig in i Tims liv och ställer till med både det ena och det andra.

Jag hade inte hört talas om den här filmen tidigare men den visade sig vara riktigt rolig. Emellanåt känner jag dock att jag vill krypa ner under täcket och gömma mig på grund av pinsamma scener. Själva middagen är riktigt rolig och bland "idioterna" finns det en del sköna karaktärer.

De få timmar som är kvar av den här helgen skall tillbringas med att rensa ur mina garderober (igen), handla mat och jobba lite

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback