öland

Detta blir ett ganksa långt inlägg men nu kommer det i alla fall. I måndags åkte vi till Öland, vi var framme ungefär vid fem.


Då checkade vi in på hotell Skansen som var ett mysigt SPA-hotell (dock utnyttjades inte det.

Första kvällen så gick vi omkring i färjestaden och stannade till vid en restaurang som låg precis i hamnen. Den var mysig och både förrätt och huvudrätt var bra. Sedan kom desserten som såg mycket bättre ut än vad den var.


Det ska föreställa vaniljpannacotta men smakade knappt någon vanilj, var inte så söt som jag vill ha den och var jättekonstig i konsistensen. Det för 89:-, vi kändes oss lurade. Jag hade kunnat göra den själv, 1000 gånger bättre.

På tisdagen började vi dagen med en jättegod frukost på hotellet. Vi åkte sedan till Borgholm och Soliden (bilderna på det kommer i ett separat inlägg). Efter det ville vi fortsätta utforska Öland och vi åkte söderut.


På väg ner hittade vi en mysig kvarn som var ombyggd till restaurang och cafe. Där åt vi en bit jordgubbstårta och tog en kopp kaffe.


Långe Jan hälsade vi på. Strax innan man var framme gick kossorna och fåren lösa och man fick köra försiktigt.


Vi kikade på Eketorps borg.


Därefter blev det en snabbtitt på Gråborg.


Förutom "cafékvarnen" så fanns det gott om kvarnar av denna typ.


Tisdagen avslutades med en supergod Croque Monsieur på hotellet.


På onsdagen bar det av hemmåt men inte utan lite goda praliner från ÖlandsChoklad.


Vi tog oss också en titt på Kalmar slott.

Öland är mysigt, lugnt och vackert.
För den som missat det så var denna tripp Mickes födelsedagspresent från mig.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback