the lincoln lawyer

Igår jobbade Micke och för mig blev det storstädning av lägenheten. När han kom hem fixade jag lite mat och sedan kollade vi på film. Vi tittade på the Lincoln Lawyer som handlar om en ganska slemmig advokat som är van vid att få som han vill. Han får då ett fall på halsen där en rik klient står anklagad för misshandel av en kvinna. Han börjar dock ganska snart inse att inte allt står rätt till med klienten.



Denna gillade jag. Filmen är en crime/drama/thriller och har en bra story. Det är dessutom en rad bra skådespelare. I huvudrollen ser vi Matthew McConaughey, hans före detta spelas av Marisa Tomei. Klienten spelas av Ryan Phillippe och vi ser också William H. Macy och Josh Lucas under filmens gång. Detta är en spännande film med välskrivet manus (om än lite "kort slut") och bra skådespelarinsatser.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback