black swan

Har ju glömt att berätta att vi i söndags såg Black Swan. I huvudrollen ser man Natalie Portman som spelar den prima ballerinan Nina. Hon är en av de starkast lysande stjärnorna i New York City Ballet Company och när det blir dags att ersätta prima ballerinan Beth som huvudrollen i Svansjön är Nina ute efter rollen. Men hon får oväntad konkurrens i nykomlingen Lily. Allt som detvå rivalerna utvecklar en skruvad vänskap blir Nina mer och mer desperat och frågan är hur långt hon är villig att pressa sig själv för sin karriär.

Filmen är ganska skruvad men på ett bra sätt. Jag gillar den och storyn känns spännande och annorlunda. Natalie Portman gör en jättebra rollprestation och jag förstår varför hon vann en Oscar för Bästa kvinnliga huvudroll. Gillar du dans, thrillers och lite "annorlunda" filmer är denna något för dig.
Äntligen ser vi lite filmer igen! Det går upp och ner det där.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD

åh! :P btw, har du lust att vara med i en utlottning där man lätt kan vinna en goodiebag fylld med hemma spa saker? inlägget är långt uppe på min blogg och det är helt gratis att vara med! :)

2011-04-25 @ 20:09:03
URL: http://robinhoods.se

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback