harry potter and the deathly hallows: part 1

Idag blev det lite mys mitt i veckan. Vi åt tacos och åt sorbet till dessert. Samtidigt kikade vi också på Harry Potter och Dödsrelikerna - del 1. I första delen på sista filmen ger sig Harry, Ron och Hermione av på ett riskabelt uppdrag, att hitta och förgöra hemligheten till Voldemorts odödlighet och onska – Horcruxes. Alldeles ensamma, utan vägledning av deras lärare eller beskydd från professor Dumledore, måste de tre vännerna lita på varandra mer än någonsin förut. Men det finns mörka krafter bland dem som hotar att sära på dem.

Jag gillar alla Harry Potter-filmer även om vissa är bättre än andra. Denna går också hem hos mig. Filmen känns väldigt mycket mörkare och "vuxen" än de tidigare filmerna. Jag vill ha lite mer action men tror det kommer i del 2. Den är absolut ingen besvikelse jämfört med de andra i alla fall och jag ser verkligen fram emot nästa del.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback