green lantern

I söndags blev det filmmys och tacos. Vi kikade på Green Lantern som handlar om Hal Jordan, en testpilot som lever ett ganska bekymmerslöst liv. En kväll blir han mot sin vilja rekryterad till ett medlemskap i en utomjordisk styrka. Han får övermänskliga krafter som Green Lantern. Hal tvivlar på att han är rätt man för jobbet men när utomjordiska krafter hotar världen finns det bara två val: att fly eller att slåss.



Huvudrollen spelas av Ryan Reynolds och han gör väl en helt ok insats. Jag är dock ändå inte så imponerad av filmen utan hade velat ha mer action. Filmen var bara ganska lång och utdragen och slutfajten tyvärr inte jätteimponerande. De effekter som fanns kan jag dock inte klaga på men över lag tyckte jag att detta var en ganska medioker film.
Nu hoppas jag att någon av dessa filmer kan bli något bättre och ge mig lite mer action: Captain America: The First Avenger (2011), The Avengers (2012), Batman: The Dark Knight Rises (2012), The Amazing Spider-Man (2012), Iron Man 3 (2013) och Man of Steel (2013).

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback