kort om kreta

Nu är vi hemma igen efter vår tripp till Kreta. Tänkte skriva några rader (blir nog fler än jag tänkt men men).
Förra lördagen bar det av. Planet skulle gå 18:00 men när vi kommer ner till Landvetter (ca 15:00) får vi reda på att planet är försenat till 22:00. Ingen bra start men det blev bara bättre. På plats i Chania ca 3:30 var det ungefär 23 grader. Vi  blev körda till hotellet som låg i Kato Stalos och började med att plocka upp lite och sedan sova ut för att börja första dagen på stranden.
Dagarna var varma och vi hade 3 riktiga soldagar, 2 dagar hade vi lätt molnigt och 2 dagar med täta moln. Varmt var det alla dagar och vi hade nog mellan 24 och upp över 30 grader. På kvällarna blev det aldrig under 20 grader. Badade gjorde vi med. Härligt men blåsigt och höga vågor, det var dessutom röd flagg hela veckan men vi fick bada vid livvaktstornen och inte gå ut för långt. På fredagen var det en man som drunknade så man ska ha respekt för havets krafter.
För övrigt så var det underbar mat, goda drinkar och då särskilt frappe som är en kall kaffedrink, jag tog min med baileys i =)
Hotellet vi bodde på var enkelt men bra, personalen var helt underbar, det bästa jag någonsin varit med om. Hotellet var väldigt personligt och både servitris och bartender gav världens bästa service. Nästa år blir det en tripp till samma ställe.
Lite shopping blev det också, smycken, en väska och ett par skor fick följa med hem. Jag fotar och lägger upp inom kort. På tal om kort så tog vi ganska lite bilder denna resa men det kan nog finnas något att visa.
Underbart härligt har vi i alla fall haft det och jag längtar redan till nästa tripp.

Ska nu bli lite bättre på att uppdatera igen, åtminstone försöka få upp något varje dag.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback