in time

Idag blev det tacos och film. Vi såg In Time som utspelar sig i en framtid där åldrande inte längre existerar. Människorna slutar åldras vid 25 och har därefter ett års livslängd kvar. Livslängd har blivit en lyx och tid är den främsta handelsvaran. I denna värld lever Will Salas på fattigdomsgränsen vilket innebär att varje dag kan vara hans sista. När han anklagas för mord tvingas han att fly och tillsammans med en ung kvinna försöker han rentvå sitt namn. Men tiden är inte på deras sida.



Jag gillade filmen. Den är futuristisk och innehåller både action och lite spänning. Storyn och idén till filmen är kul och jag kan inte erinra mig om att jag sett något liknande. Bland andra ser vi skådespelare som Cillian Murphy, Justin Timberlake och Amanda Seyfried. Dom gör alla en bra insats.

Nu är det snart dags för sängen. Morgondagen börjar med tvättid och en omgång på gymmet.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback