min jul

JULAFTON
Väl nere i Göteborg efter en ca 2 timmar lång bussfärd blev jag upphämtad av min bror. Alltid lika kul att träffa honom. Jag och brorsan började med att åka till Allum, ett köpcentrum i Partille där pappa bor.
Han hade inte köpt några julklappar så vi började med det. Det bästa var att jag fick peka ut vad jag själv ville ha =) Väl hemma så blev det lite fika med massa god choklad. Kalle Anka blev det självklart klockan tre och därefter förbereddes maten. Nu till julklapparna.
Min bror fick en mössa och lite euro jag och pappa fixat till hans nyårsresa till Berlin. Pappa fick en cd-skiva, en bok om hur bra han är, choklad och kaffe.
Jag fick av min bror ett lila underklädesset samt ett jättesött läppglans som fanns gömt i en rosa discokula.
Av pappa fick jag en väderstation jag önskat mig.





Resten av kvällen spenderade vi i soffan. Min bror åkte till en kompis och jag och pappa kollade på lite James Bond

JULDAGEN
Jag sov läänge, eller till tolv. Åt lite frukost och gjorde mig sedan i ordning. Jag och brorsan åkte till mamma och var där ca halv fyra. Ca en halv timma senare kom min älskling också dit. Det dröjde inte så lång tid förrän det blev julbord här också och sedan mer julklappar. Min bror fick en liten lyckodocka som ser ut som en voodoodocka. Mamma fick en lavendel-skrubbtvål, presentkort på Kicks och en liten bok om mammor. Mammas man fick presentkort på KappAhl och en bok om Puckon (människor som gjort riktigt knasiga saker.
Jag fick av min bror ytterliggare ett underklädesset, detta i svart. Av mamma och hennes man fick vi en riskokare som stod med på önskelistan.

Kvällen här bestod sedan av vin och lite spel, vid två-tiden var det dags att knyta sig.

ANNANDAG JUL
Idag åkte vi till min (halv)syster och hälsade på hennes familj. Den består av henne, hennes sambo, min underbara systerson på drygt ett år och deras lilla kisse. Där blev det fika och mer julklappar.
Min systerson stod här i fokus och han fick en leksak, en tröja, en bok och en handdocka som såg ut som Nalle Puh.
Min pappa fick en jättefin årsalmanacka med bilder på syrrans pojk och jag fick ett jättefint inramat kort. Fick ett förra året också så det ska bli kul att se hur han förändras. Sedan åkte vi hemmåt, det tog ca 3 timmar men då gjorde vi en liten avstickare förbi "Gyllene måsen", supergott efter all julmat.

Detta blev ett ganska långt inlägg men det mest pga lathet och att all tid ägnats åt familjen i jul.
Idag har jag och min going bara legat på soffan, film och fajitas har det blivit.
Snart dags för sängen och tillbaka till jobbet imorgon.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback