25 december 2010

God jul säger jag idag igen. Det är egentligen lite konstigt att vi firar jul 24 december när resten av världen firar idag. Jag får i och för sig lite firat idag med. Det är det där med skilda föräldrar som gör att man får fira allt dubbelt upp.
Igår var mamma och hennes man här. De kom upp vid tvåtiden och då blev det fika.

Till vänster två kakor som svärmor bakat, hemgjorda pepparkakor och mina underbara (om jag får säga det själv) julmuffins med smak av pepparkaka och dekorerade med vit choklad och lingon.
Vid tre var Kalle på och vi tjötade strunt. Vid halv fem kom Micke hem från sina föräldrar och vi öppnade julklappar.
Sedan fixade jag lite julbord. Det blev hemmagjord jansson, 3 sorters sill, varmrökt lax, varmrökt makrill, kallrökt lax, laxpaté, romsås och ägg. Till den varma tallriken fanns det köttbullar, prinskorv, skinka, leverpastej, pepparsalami och rödbetssallad. Det var gott och alla blev mätta och nöjda.
Självklart fick jag fina klappar också =)

Nu ska jag in i duschen så vi kommer iväg till pappa för att fira lite till.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback