kastrater

Nu är våra bebisar kastrater. Igår var det dags. Och trots att matte varit lite orolig så verkar allt ha gått bra. De blev sövda och kulorna rök, vi fick informationen att de skulle sova åtminstone några timmar. När vi kom hem så la vi dom i vårt sovrum med filtar över sig och släckte lampan, trots det så tog det inte någon lång stund innan Pepzi fick för sig att vakna. Stackarn kunde såklart inte gå ordentligt utan såg mest onykter ut. Efter ett par tappra försök att lägga honom på filten så fick han istället fortsätta sova i soffan brevid husse.
En liten liten stund senare kom Zingo med knatandes och även han ville sova klart i soffan. De är lite för sällskapliga för sitt eget bästa ibland.
Allt verkar dock gått bra och när vi gick och la oss så låg Pepsi redan och väntade i sängen, kort därefter kom Zingo med. På grund av detta har jag sovit sisådär, lite orolig "mamma". Vid fem i morse bestämde dom sig dock för att gosa och verkade då vara återställda. Idag verkar allt bra också och dom är pigga och alerta, så trots min oro så har det gått bra!


Bild tagen för ca 6 veckor sen

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: hanna

vad stora de har blivit. Kastrater? har aldrig hört namnet förut. kastrerade däremot :) fick de ingen tratt på sig? Muskot hade tratt i ca 5 dagar iaf för att han slickade såret hela tiden. Han var bra deppig över den :/.

2010-12-08 @ 07:00:36
Postat av: veronica

Ja dom har växt lite =)

Kastrater, kan man inte säga så? =)

Dom fick ingen tratt, men om jag ska vara ärlig så är jag lite skeptisk om den veterinären, tyckte dom vaknade lite fort med.. Dom var på och slickade på sina pungar redan första kvällen men det verkar gått bra ändå. Min förra katt fick inte heller tratt. Men det är nog lite olika tror jag.

2010-12-08 @ 19:22:15
URL: http://dreamingvera.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback