felix nya pasta

Jag är egentligen lite emot färdigrätter och föredrar hemlagat men ibland så blir det ju allt en fryst rätt till lunch. Igår i mataffären såg jag en härlig nyhet från Felix. Det är fyra italienska pastarätter som går under namnet "italia!". Alla fyra låter superdupergoda och idag har jag testat en av dom till lunch.

Det blev Penne Rosse Piccanti - Penne med rökt skinka, mozarella, grillad paprika & pepprig paprikasås



Jag tyckte den var supergod. Lagom portion, bra smak och konsistens. Den kommer åka med som lunch fler gånger.

Dessa tre har jag nu kvar att testa;
Fettuccine alla Contadina - Fettuccine med rökt skinka, kronärtskocka, soltorkad tomat & krämig ostsås
Penne con Mozarella - Penne med mozarella, körsbärstomat, spenat & basilika
Rigatoni ai Funghi - Rigatoni med stekta champinjober, kyckling, rosmarin & svampsås

     

Alla rätterna är fria från smakförstärkare, konstgjorda aromer och färgämnen och kostar ca 30:-
Mer info


Följ min blogg med bloglovin

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Sara

Hejsan!



Ja chokladglassen var god. Älskar också chokladglass och det var nära att den vann men sen blev det som sagt en delad förstaplats :) Hade önskat att det var lite chokladbitar i :)

2010-02-16 @ 13:34:54
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Lea * med bebis i magen

verkar gott!=)

2010-02-16 @ 16:48:42
URL: http://http://diiorkiss.blogg.se

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback