en dag i göteborg

Idag har vi varit nere i Göteborg. Vi kom iväg vid ett ungefär (planen var att åka vid tolv). Vi är nog sämst på att komma iväg i tid, vi lyckas aldrig. Vi började med en snabbvisit på ikea och lyckades komma därifrån utan några värmeljus.. Tycker alltid man gör det men förrådet är redan fullt. Men lite fick vi allt köpt, det skulle bara blivit ett soffbord men det blev lite mer;


♦ Soffbord - Lack (det större) 299:-


♦ Glasburk - Burken (2,2 liter) 39:-


♦ Matlådor - Distans 39:- för 3 stycken


♦ Galgar - Hopa 19:- för 5 stycken (köpte 2 paket)


♦ Karaff - Bjuda 69:- (vi har redan en blå men man kan aldrig få för många, fin och bra pris)

Efter ikea blev det middag och fika hos pappa. Han fyllde år 21 januari så det var lite firande i efterskott. Vi hade köpt en mixer, OBH Nordicas frutti i pianolack.


Hos pappa var farfar, lillebror, storasyster, hennes kille och deras son. Alltid lika kul att träffa familjen. Det är väldans vad systersonen växer, han är snart 16 månader och varje gång man ser honom har han blivit större. Nu kommer dom dessutom upp till oss nästa lördag så det blir inte så långt emellan denna gång.
Hos pappa bjöds det på hans underbar fiskgratäng med räkor.


Efter det "lite" fika;


♦ Mina överblivna cupcakes från igår


♦ 3 sorters kakor (pepparkakor, havreflarn, pappas supergoda chokladrutor)


♦ Sockerkaka


♦ Princesstårta

Supergott men oj vad mätt man blev. Halv åtta kom vi därifrån ungefär, lite senare än planerat men inte så mycke. Vi trodde ändå vi skulle kunna vara hemma till strax efter nio men icke. Klockan tio var vi hemma. Halv snöstorm på vägen så det blev ingen racerkörning. När jag tittar ut nu är jag allt annat än sugen på jobb i morgon. Helst av allt vill jag bara ligga i soffan med en go filt och kolla på film. Men men, vi ska alla dra vårt strå till stackan..

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Piia

Vi köpte också det soffbordet - vitt. Och galgar. :)

2010-02-01 @ 12:42:51
URL: http://bloggoblandat.blogspot.com/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback