kallt idag

Minus 16 grader i morse när jag gav mig av till jobbet. Då vill man inte gå ut. Jag tycker dock det är fint ute, lite ljusare och ganska skönare än det gråa regniga vintervädret vi brukar ha. Nu är det bara att se till att ha tillräckligt med kläder på sig. Är det regnigt blir man automatiskt blöt och då är det svårt att hålla sig varm. Så jag får nog säga att jag föredrar detta ändå.

Det blir mycket fokus på resan nu men jag längtar sååå mycket, har svårt att tänka på annat. Trots att det inte är några 30 – 35 grader så är det i alla fall ca 30 grader varmare än här. Det ska bli skönt att få lufta sig lite grann. Hoppas det blir någon soldag i alla fall. Annars är det mest planerande nu, vad som ska packas, vad som ska köpas innan mm.

Nu är i alla fall hela packlistan klar. Det som är kvar är:
♦ Köpa ipren, bronzegel och plåster
♦ Låna resväska av svärföräldrarna
♦ Fika med en kompis och tvinga på henne uppassning på våra gerbiler =)
♦ Måla mina tånaglar och fila fötterna (dom är iof alltid målade men behöver en finputsning nu när de kommer få titta ut i en vecka)
♦ Förbereda lösnaglar (tänkte spara en dags hållbarhet och sätta på dom första kvällen där, underlättar att fixa dom i förväg då)

Detta ska hinnas med på två eftermiddagar (tisdag och torsdag), sen har jag ju hela onsdagen ledig också. På fredagen blir det packning och lördag morgon vid 3-tiden bär det av till landvetter.



från hotellet





Ett par bilder nedan från fritidsresors hemsida. Jag hoppas det är så skönt som det ser ut =)

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback