fredagsmys

Idag har jag lagt lite mer omsorg på maten än vanliga fall. Till vardags blir det mest lättlagade luncher och sedan äter vi ett par knäckemackor. Nu har jag precis testat en ny sak, jag har gjort tonfiskquesadillas.
Ingredienser:
2 burkar tonfisk i vatten (ca 400g)
1 burk majs (ca 200g)
1 stor röd paprika (tärnad)
2 dl lätt creme fraiche
75g riven ost
1 påse mexican fish spice mix (Santa Maria)
8 vetetortilla (medium från Santa Maria)

Blanda alla ingredienser utom tortillabrödet. Bred ut fyllningen på 4 av bröden, lägg ett nytt bröd ovanpå varje och tryck till. Grilla eller stek på varje sida. Jag torrstekte i vanlig stekpanna.



Till det hade vi en fräsch enkel mozarellasallad och hemgjord guacamole (med massa vitlök). Maten gick absolut hem och jag är riktigt nöjd. Det var sjuk gott så testa där hemma.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

SV: Ja, jag hoppas det! Dock har jag svårt att "sälja" mig själv på intervjuer. Är enklare när man får hoppa in och provjobba och visa vad man går för. Kommer jag så långt går det nog bra. Gäller bara att ta sig förbi den där intervjun.

2010-03-19 @ 21:52:13
URL: http://milktonium.blogg.se/
Postat av: Sofie

åh vad gott det ser ut!

2010-03-20 @ 12:08:05
URL: http://sofiefi.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback