bearnaise delight

De flesta jag känner älskar bearnaisesås. Jag har aldrig varit någon älskar av såsen och har därför helt enkelt inte ätit den.
Nu har jag fått äran att testa Keldas nya Bearnaise Delight som släpps med nytt recept i slutet på maj.
Den avnjöts idag tillsammans med klyftpotatis, marinerad ryggbiff samt vinbärsgelé.



Jag är postivit överraskad. Jag gillar den och anledningen till att jag inte ätit såsen är nog någon barndomsenvishet som legat kvar. Jag tyckte absolut om den och den kommer köpas hem vid lansering. Dess fetthalt på 15% kanske låter mycket men visste du att de flesta bearnaisesåser innehåller uppåt 80% fett?!

Tyvärr så missade jag helt att ta kort på middagstallriken och när man redan börjat hugga in så ser det inte längre så aptitligt ut. Men jag har en förpackning kvar och vid nästa tillfälle lovar jag att publicera en bild.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Eleonore

Jag har också fått testa såsen och blev väldigt positivt överraskad att den kunde vara så god med så lite fett i! Mums :D

2010-05-21 @ 20:22:03
URL: http://fikamed.blogg.se/

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback