köttfärs och potatis

Idag har jag fått tvättat 4 maskiner, dammsugit, plockat lite och bäddat rent i sängen. Gott som tusan att få det rent och fräscht lagom till jobbveckan.
Det senaste har vi varit jättedåliga på att laga mat men nu får det bli ordning igen. Idag testade jag ett recept jag hittade i gratistidningen Billiga Veckan! som publiceras av Ica. Det blev Gulaschsoppa med köttfärs, det var riktigt lätt att göra och helt ok i smaken. Nästa gång jag gör detta blir det med mer kryddor och jag ska också se till att ha kummin hemma som jag nu inte hade. Detta kommer att göras om med viss modifikation, lite mer spicy vill vi ha det. Till det körde jag skivad baguette med philadelphia vitlök en stund i ugn.


Nu är det snart dags att knyta sig och förbereda sig för en ny vecka.

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback