kyckling och pasta

Till middag idag blev det ännu ett recept från min Arla kokbok och idag bjöds det på Ungersk kycklingpasta. Det var superduperlätt och gick på 10 minuter, gott var det med. Perfekt en dag man inte orkar stå någon lång stund i köket.

Jag vet inte hur gott det ser ut men det smakade bra och jag slänger med receptet här.

Ingredienser
:
1 grillad kyckling
ca 300 g pasta, t ex tagliatelle
2 purjolökar
2 vitlöksklyftor
2 1/2 dl Kelda® matlagningsgrädde
1 dl mild ajvar relish
2 msk färsk timjan eller 1 tsk torkad

Gör så här:
Koka pastan. Skär purjolöken i strimlor på längden. Lägg dem i pastavattnet när det återstår någon minut av koktiden. Ta bort skinn och ben på kycklingen. Skär köttet i bitar. Skala och hacka vitlöken. Koka upp grädde och ajvar relish i en kastrull. Lägg i kycklingen, vitlök och timjan. Låt koka någon minut. Servera såsen med pastan.

Lite senare ska vi testa en nyhet vi hittade i affären som jag inte kunde låta bli...

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback