galenheter på mallorca

Självklart råkade vi också ut för lite tokigheter på vår resa. Det började med att vi en kväll gick förbi vad som såg ut som kläder uppställda till en gubbe och jag fick fram för att ta kort. Tråkigt paff jag blev när snubben rörde på sig..


På torsdagen när vi kom från Palma Nova efter middag med pappa så hamnade vi mitt i något som var lite bisarrt. Där var ett tåg med människor utklädda till monster/djävlar (eller något liknande) med treuddar där de fäste fyverkeripjäser som firades upp i luften. Det var män med eldfacklor och trummande, det läskigaste var en man som på en kulle sprang omkring med motorsåg. Vi har ingen aning om vad det var mer än att det var knasigt som tusan. Vi försökte ta lite bilder men det var inte helt lätt.

En bild på distans


Jag och Carro mot en bakgrund av ljus

På fredagen ställdes det på strandpromenaden upp massa små marknadsbås och lite senare på kvällen så dök det från ingenstans upp ett tåg upp med massa människor utklädda till samurajer, magdansöser mm. Dagen efter förstod vi att det var någon form av medeltidsfirande den helgen.








Att tilläggas till ovan knasigheter är också mannen som på stranden vid 2 tillfällen (alltså ingen slump..) lirkar fram sin snopp ur ena kalsonbenet..! Den låg och tittade på oss :/

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Kicki

HAHAHAHHAHA skrattar som fan åt sista stycket!! Den låg och tittade på oss :D Underbart!

2010-09-18 @ 13:47:57
Postat av: veronica

Kicki: Den gjorde verkligen det. :D Vet inte hur han tänkte. Dessutom låg hans flickvän en halv meter bort...

2010-09-18 @ 15:21:34
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Carro

Du glömde ju skriva om gubben i röda string som var helrakad över verkligen HELA kroppen =)

2010-09-19 @ 17:34:02

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback