andra dagen på körskolan

Tiden går så snabbt, förstår inte riktigt vart hela dagen har försvunnit.
Idag var det upp till klockan åtta för teori igen. Min körlektion skulle jag ha vid fyra så jag satte mig vid datorerna en stund. Klarade del B idag vilket känns toppen. Bara C och F kvar nu innan jag skall repetera. De säger att det är bäst att ha hunnit F när veckan är slut men mitt mål är att fixa det under torsdagen. Då kan jag börja repetera redan på fredag. Efter det pluggade jag vägmärken och jag har bättre koll nu.
Klockan fyra var det körning och idag en dubbellektion så 1 timma blev det. Jag fick börja med att backa ut från parkeringen vilket gick bra men var lite läskigt. Sedan fick jag köra omkring i området här intill, det var ca 3-4 olika varv för att öva blinkers, upp-och nedväxling och att hitta dragläget. Det gick bra men mot slutet av lektionen blev jag lite trött i skallen och då blev det lite stopp. Sedan har jag problem med att släppa foten från kopplingen så det är övning som gäller.
Imorgon har jag två dubbellektioner, första vid 10 och andra strax efter två. Sååå kul att köra. Imorgon blir det mer övning på dragläget, bland annat att hitta det i backar. Mer körning för att få in automatiseringen av växling och dessutom lite backning, exempelvis ska jag tydligen backa runt hörn i morgon, spännande! =)
Det känns i alla fall som att det går framåt och det känns sjukt bra. Jag har redan på två dagar lärt mig en del men känner också att det är mycket kvar.
Nu ska jag gå ut och sätta mig framför datorn en stund innan det är dags att krypa ner i sängen.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback