dag 3 på körskolan

Nu är visserligen inte dagen slut ännu men kör en liten update ändå.
Imorse klockan åtta var det teori och då gick vi igenom vad som gäller för parkering. Känns som jag har någorlunda koll på det nu. Första körlektionen hade jag mellan 10 och 11 och då övade vi på start i med och motlut samt backning runt hörn. Det gick faktiskt ganska bra. Därefter pluggade jag teori och kör nu repetition av A, B och C på datorerna.
Andra körlektionen hade jag mellan 14:10 och 15:10. Då började vi med att köra runt i ett villaområde med mycket smala vägar och dålig sikt. Övning på att komma ner i rätt hastighet och titta sig för, samt högerregeln. Efter det körde vi in i "stan", kallades tydligen körning i tätort med mindre trafik, jag tyckte dock det var massa bilar. När vi kör får min körlärare dock samtal som han var tvungen att ta och jag blev galet nervös. Jag körde visserligen på huvudled men det var övergångsställen överrallt, dessutom i slutet av gatan en rondell, första gången och utan guidning. Det gick bra men jag låg på för hög växel. Han tyckte i alla fall jag hanterade situationen väldigt bra.
Därefter gick vi igenom lite regler och körde vidare i stan och diskuterade överallt vad för regler som gällde. Körningen känns bättre och bättre och behöver bara bli mer säker på mig själv nu. Körläraren tycker också jag ligger väldigt bra till tidsmässigt vilket känns jätteskönt.
Resten av dagen blir det mer teori och imorgon väntar ny lektioner och utmaningar!

Förresten, det är ju såååå kul att köra bil =)

/veronica ♥

Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback