första dagen på körskolan

Då var första dagen avklarad. Tiden har verkligen sprungit iväg och det är absolut ingen "dö"tid.
Idag körde vi igång klockan 8 med den första av 6 teorilektioner. När den var slut ca halv tio så satte jag mig en stund vid datorerna, jag körde igenom första delen en gång och det gick okej men blev inte godkänd. Sedan var jag och handlade lite och när jag var tillbaka la jag mig på rummet och pluggade.
Klockan 14:10 hade jag första körlektionen, det blev bara en lektion idag då han hade lite extra elever som var här inför sina uppkörningar. Det gick bättre än förväntat, man hinner inte så mycket på en halvtimma men det var kul. Vi körde i ett villa område och det blev lite övning på dragläget, växling från 1an till 3an och ner till 2an. Innan jag fick köra tillbaka till skolan övade vi lite krypkörning med och sedan som sagt fick jag ge mig ut på vägarna och köra tillbaka. Längtar massor till imorgon när jag får köra mer. Klockan 16 har jag lektion 2 och då blir det en dubbellektion.
Kvart över fyra idag hade vi riskettan vilket är genomgång och diskussion om vanliga risker i trafiken och hur de går att undvika. Med lite pauser så var vi klara strax innan åtta.
Då körde jag lite till vid datorerna och klarade första delen. Superskönt, känns som man är med lite nu i alla fall.
Nu ska jag slappa lite och sedan sova. Imorgon är det upp till åtta för ny teorilektion.

Förresten vad kul det är att få stöd, både här och via andra kanaler. Känns skönt att veta att folk tror på mig.
Kram!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Kanske blir du som kör till shoppingen nästa gång, eller? :-) Keep up the good work, det här blir inga problem! Vi ses när du kommer hem. Kram!

2011-04-05 @ 09:10:54

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback