"healthy" week

Nu när man får lite vardagsrutiner igen så har vi försökt köra på det smala spåret igen, eller rättare sagt lite LCHF. Även om vi (läs jag) har småfuskat lite har det gått bra. Hela veckan har det blivit en skål fil till frukost och en nutrilett smoothie till lunch. Idag var jag dock ute och åt thaibuffé. Det blev lite lite ris och nudlar men mest kött, kyckling och grönsaker. På eftermiddagen slank också en liten bit brownie ned som en kollega bjöd på, gott! Trots fusk så har jag tappat ca 2kg sedan i måndags.
Detta har vi ätit i veckan:



Måndag: Stekt korv, bacon och ägg
Tisdag: Chili con Carne
Onsdag: Kycklingwok
Torsdag blev det ingen middag, vi fikade hos några kompisar och kom hem sent. Det slank ner ett par kakor istället =)
Fredag: Ugnsbakad falukorv med stekt lök och paprika.
Varje dag har jag gjort en sallad på salladsmix, paprika, körsbärtomat, gurka, mozarella och örtagårdsdressing.

Tips på liknande rätter som går snabbt att fixa på vardagarna mottas gärna!
Bara sex veckor kvar att köra. Sedan en njutarvecka i Grekland och när jag kommer hem blir det gymkort.

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: Elin

Ett litet tips: Köp psyllium (finns på hyllan med glutenfria produkter). Kan användas till mycket, ex. panering av fisk, ugnspannkaka, wraps...finns mängder av recept.



Ugnspannkaka (smaskens!)



4 ägg

3 dl grädde

2 msk psyllium

1-2 dl riven ost

Lite kokosflingor (ekologiska)

Lite salt



1. Häll smeten i ugnsfast form 20*25 cm

2. Grädda mitt i ugnen på 200 grader i ca. 20 min

3. Servera med vispad grädde och valfria bär

2011-08-13 @ 10:39:35
Postat av: systeryster

Här kommer ett gott tips med lax... (tro det eller ej)Åt det idag och det blev supergott!!!! Kram kram



Lax

creme fraich parmesan och vitlök

pinjenötter



Lägg laxen i en ungsform salta och peppra lite. Lägg över creme fraichen och strö över pinjenötterna. In i ugnen ca 15 min (har inte kolla på tiden, men tills dom blir färdiga =) Servera med sallad (vi hade ris till med)

2011-08-16 @ 20:38:54

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback