räkor

Älsklingen har småtjatat om räkor hela veckan och ville ha det idag. Vi kom dock inte fram till någon variant utan exempelvis bröd så vi la för en stund ner idén. Men, så hittade jag ett recept på en räkgryta. Jättekonstig kombination men värt ett test.

Det var ok men inte så mycket mer. Smaken var konstig men eftersmaken god. Jag måste hitta ett annat lättgjort recept. De andra jag lyckades hitta innehöll uppåt 20 ingredienser och skulle koka i en evighet, orkar inte med sådant strunt =)
Så här gör man i alla fall;
Fräs en hackad gul lök, en hackad röd paprika och 200g skivade färska champinjoner. Häll på 3dl vispgrädde, ½dl koncentrerad apelsinjos och ½dl chilisås. Sedan kryddar man med salt, svartpeppar och cayennepeppar. Låt puttra i ca 15 minuter. Häll sedan i räkor någon minut så dom blir varma.
Jag hade dessutom i lite mer chilisås, chilipeppar och soja. Till det några skivor bröd.

Det stod iof i receptet ½dl vitt vin eller vatten som jag uteslöt och det kanske hade blivit lite skillnad om man haft vin i.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback