mitt nyår

Igår åkte jag och Micke (med katter) ner till göteborg och var hos Carro och Kenny ungefär halv fyra. Det blev vi fyra och vi hade en lugn och skön nyår, vi körde 3-rätters, spelade wii och sköt raketer vid tolv.

Till förätt blev det skagentoast


Till varmrätt fick vi potatisgratäng, fläskfilé, hemmagjord sås och sallad


Mitt tillskott skulle vara dessert och det skulle bli citronskum med mangoslice

Nummer ett så fanns det ingen mango så jag köpte persika. Dessutom så vägrade äggvitan och sockret bilda ett hårt skum så det blev någon söt citronsoppa. Ingen höjdare och jag var den enda som fick ner min. Där fick jag för att jag ville göra något annat än pannacotta som jag alltid annars gör till dessert.
Vid tolv sköt vi raketer och skålade i Berry Temptatious, precis som förra året.

Det var skönt att det blev ganska lugnt och min trötthet idag berodde nog mest på att katterna väckte mig vid åtta. Men jag somnade om och fick sedan frukost vid tio kanske. Vid ett gav vi oss ut på en promenad som var uppfriskande och glashal. Det kändes i låren att jag och motion inte är bekanta längre.

Nu har vi i alla fall kommit hem. Vi köpte hamburgare och strips och har också fått i oss lite glass.

/veronica ♥


Kommentarer

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback