svåra val

Jag varnar redan nu om att detta inlägg kommer handla om ett i-landsproblem.
Vad ska jag köpa för mobiltelefon?
Jag väljer mellan två olika telefoner och jag lutar lite mer åt den ena. Valet grundar jag egentligen mest på att jag vill ha pc+android eller macbook+iphone. Däremot så har jag inte till 100% bestämt mig för vad, varken när det gäller dator eller telefon. Telefon står först på tur och jag hoppas en ny blir min redan om någon vecka (läs efter lön). Dator får vänta ett tag till.


Mitt val står mellan Samsung Galaxy S II och iPhone 4s.


Någon som kan ge mig lite tips om vad jag ska tänka på? Jag vill ha konkreta exempel på varför den ena är bättre än den andra. Oavsett vad det blir så hoppas jag snart kunna visa mitt val.

/veronica ♥


Kommentarer
Postat av: Hederberg

Personligen så röstar Jag på en Android telefon före vilken i modell som helst. Androider Känns mer personlige och lite "mjukare" i sina menyer. MEN.. jag har vänner som formligen Älskar sina iPhone så visst.. varför inte? MEN...jag ska tillägga att jag endast har (privat) hjälpt folk med iPhone med installation/konfigureringar etc för det är så jäääkla krånligt (ursäkta ordvalet.

Såå, min röst på Android.. oavsett modell på telefon :))

2011-11-22 @ 21:37:14
Postat av: Viktor

Veronica! Vänta och köp en Samsung Galaxy Nexus istället, släpps i mitten av december. Den ska jag köpa. :D

2011-11-22 @ 21:43:14
Postat av: veronica

Viktor: Varför är Samsung Galaxy Nexus bättre? Den är ju dessutom större än Galaxy S II som jag egentligen tycker är näst intill i största laget.

2011-11-22 @ 22:38:35
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du får det senaste android 4.0, och kommer alltid få uppdateringarna först i framtiden eftersom det är googles telefon. Det är iof sant att den är rätt jävla stor :P

2011-11-23 @ 10:47:17
Postat av: Carro

Eller vänta på iphone 5 =)

2011-11-23 @ 11:53:27
Postat av: veronica

Carro: Det finns inget bekräftat kring iPhone 5 och jag behöver en telefon snart, typ nu =)

2011-11-23 @ 18:36:12
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: systeryster

Välkommen tillbaka syster! Har saknat dina inlägg =) Jag tycker du ska köpa en mac dator därav ska du köpa en iphone! Älskar min mac och jag vill aldrig ha något annat. Puss på dig

2011-11-23 @ 19:00:13
Postat av: Dagge

Enligt de tester jag har sett har Samsung Galaxy S II bättre kamera samt längre batteritid.

Den har även micro-usb vilket är standard på många telefoner idag och därför lättare att få laddning på andra ställen utanför hemmet =)



Samt att Galaxy S II inte är lika låst gällande program och vad du får göra med den.

2011-11-23 @ 21:41:40
Postat av: Ewe

Jag kan bara säga att efter att ha tvingats försöka hantera jobbets Galaxy S2 skulle jag inte skaffa en privat om de så slängde den efter mig. Maken till irriterande pryl! Det var inte långt ifrån att den åkte ut genom fönstret häromadan. Fråga Amadeus, han hade nog rätt kul åt mig...

2011-11-25 @ 20:58:20

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback