cardio

Nu ligger jag riktigt trött i soffan men känner mig duktig efter lite träning. Idag blev det 30 minuter på crosstrainer. Jag kör ett intervallprogram och trots att jag ökade på motstånd idag så gick det riktigt bra.

Så hur går det för övrigt?
träning
Det går bra. Jag var hemma sjuk förra veckan så då blev det tyvärr ingen träning. Jo, igår körde jag gym.
Träningen känns faktiskt super, det är kul och jag märker redan resultat på min ork och styrka. Nu ska det bara börja synas med =) Lite otålig är jag men inser att det kommer. Det känns i alla fall inte som jobbigt att ta sig till gymmet och jag ser fram emot mina pass.
Så här är tanken att jag ska köra:
måndag: 30 min crosstrainer - intervall
onsdag: gym + 25 min crosstrainer
torsdag: 55 min spinning
söndag: gym + 25 min crosstrainer
Vad skönt det är att vara igång!

rökning
Jag tycker det går över förväntan. Särskilt då jag inte planerat att sluta. Jag tror träningen är en bidragande effekt. Sedan jag skrev sist om min rökning, 9 januari, så feströkte jag lördagen därefter. Sedan inget förrän i lördags då jag till ett par glas vin delade upp en cigarett på 2 gånger. Jag kör fortfarande på zonnic nikotinpåsar som stöd men känner att jag kommit ganska långt.
Dom cigaretter jag helst vill ha är den på morgonen och efter maten. Men det är bara att hålla ut så går det över. Vanecigaretterna är lite jobbiga med men inte så farligt ändå.

mat
Denna är faktiskt svårast att hålla. Inte i den bemärkelsen att jag skulle sätta i mig massa onyttigheter för även om det blivit lite så är det inte så farligt ändå. Men jag måste få till den där rutinen med frukost och sedan fortsätta med veckohandling efter den menyn jag får på jobbet. Men denna punkt ska nog sitta med.

Starten på 2012 ser bra ut och jag återkommer med status om ett tag igen. Wish me luck!

/veronica ♥

Kommentarer
Postat av: systeryster

Heja dig! Det fixar du galant....

2012-01-23 @ 20:36:39
Postat av: Elin

Bra gjort Veronica! Kram

2012-01-23 @ 21:58:18

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback