frustrerad

Idag sov vi länge. Vid fem i morse satte katterna igång och tyckte nog inte vi skulle sova mer. Efter en stund somnade vi om och vaknade strax efter elva. Efter lite slappande i soffan och en dusch skulle vi ut och köra igen.
Idag gick det inte alls bra. Jag och Micke kom inte riktigt överrens i bilen och jag kände mig irriterad. Jag tror vi hann köra ca en halv timma och stannade sedan till och då ville jag inte mer. Det hela började med att han bad mig svänga höger trots att jag inte såg någon avfart till höger och efter höjden så var det för snabbt för att jag skulle hinna med att göra det som behövs, det var ju trots allt andra gången jag körde på väg så lite hänsyn tack. Då blev det en disskussion och jag kände mig totalt okoncentrerad. Sedan så körde vi en väg med massa kurvor och jag vet hur jag ska ta dom men i praktiken är det inte lika lätt. Min frustration byggdes bara upp mer och mer och som sagt när vi stannade till för att vända så ville jag inte mer. Jag brast ut i gråt på vägen hem och det känns så satans jobbigt att det inte bara går. Men men, det är väl bara att ta nya tag i morgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det kommer så småningom gumman, en dag släpper det och då försvinner "rädslan, nervositeten". När man väl slappnat av lite så blir det som med allt annat, en vana. Jag hejjar på dig :)

2010-08-17 @ 20:56:57
Postat av: Hanna

Man har bra och mindre bra kördagar, jag har det fortfarande till och med fastän jag har körkort. Ibland går det jättebra och man får upp självförtroendet, men ibland så går det bara så dåligt och man är beredd på att lägga ner. Men kämpa på! det kommer en bra dag igen :).. och kom ihåg, du har ju precis börjat att köra, jag är impad över att du redan är ute på riktiga vägar :).. och du har inte ens gått körskola!! så kom ihåg, du är jätteduktig, det kommer med tiden :) Kram på dig!

2010-08-17 @ 21:13:56
Postat av: Hanna

Läs här.. jag har upplevt samma sak ungefär.. http://hanneli.blogspot.com/2008/07/en-krskoleelevs-dagbok-dag-3.html

2010-08-17 @ 21:31:08
Postat av: veronica

Tack så mycket för stödet! Jag hoppas det går bättre i morgon. Lika bra att ge sig ut igen med en gång annars finns risken att man tappar lusten med..

2010-08-18 @ 00:37:05
URL: http://dreamingvera.blogg.se/
Postat av: Elin

Ge inte upp Veronica! Tänk på mig som kör som en kratta, men jag har ju lyckats få körkort ändå. :D Det är jobbigt i början, men det släpper!

2010-08-18 @ 10:24:57

Vill du kommentera mitt inlägg?:

Namn:
Kom ihåg mig?

Din mejl: (bara jag som ser)

Blogg eller hemsida:

Kommentar:

Trackback